
















Tab 9 at 1-55. DiMA explained that it had "chosen not to respond 'in kind' to the

SoundExchange's massive approach" of filing extensive proposed findings because

DiMA's "already-submitted Joint Proposed Findings ofFact and Conclusions ofLaw

stand in opposition to SoundExchange's submissions." Id. at 3.

B. The Copyright Royalty Board's final determination established bothroyalty

rates for statutory licenses (F.D. 17-69), and terms governing the details ofcollecting

and paying such royalties (F.D.69-l0l). As is relevant here, the Board concluded

that a statutory royalty in the form of a per-performance usage fee instead of a

revenue-based fee should be adopted for commercial webcasting licensees (F.D. 21­

26), and determined specific per-performance rates intended to approximate rates that

would have been negotiated in the marketplace (F.D. 29-49). The Board additionally

concluded that, to ensure a smooth transition to this new royalty scheme, commercial

webcasters could utilize the previous (and less accurate) method of calculating

royalties based on Aggregate Tuning Hours (ATH) through 2007. F.D. 47 & n.33.

With respect to the congressionally required "minimum fee," the Board determined

that, while little evidence was submitted on this point, SoundExchange's proposal for

an annual "$500 minimum per channel or station" was reasonable for the 2006-2010

license period, and would correspond to the "per station or per channel reports ofuse"

required under preexisting record-keeping requirements. F.D. at 49-50 & n.39.

The Board further concluded that non-commercial webcasters would generally

- 8 -



be exempt from a per-performance licensing fee, and would be required only to pay

a flat $500 annual fee per channel or station. F.D. at 26-29, 51-59. The Board,

however, determined that this flat fee was inappropriate for certain larger non­

commercial webcasters, which participate in a market that converges with the

commercial webcasting market. F.D. at 60-63. Because evidence showed that the

typical NPR station had negotiated lower royalty rates than that on the commercial

market, and that such stations averaged 159,140 ATH per month, the Board adopted

this measurement as a proxy to distinguish stations eligible for a flat royalty fee. Ibid.

The Board accordingly required noncommercial webcasters with a higher monthly

ATH to pay the same royalty fees as commercial webcasters. Ibid.

ARGUMENT

A stay pending appeal is an "extraordinary remedy." Cuomo v. NRC, 772 F.2d

972,978 (D.C. Cir. 1985). Movants thus concede they must show that (1) they have

a "substantial likelihood of success on the merits;" (2) they "will suffer irreparable

injury" without a stay; (3) a stay will not cause substantial harms to others; and (4)

the public interest would be served by a stay. Mot. at 8 (citing WMATA v. Holiday

Tours, Inc., 559 F.2d 841,843 (D.C. Cir. 1977)). Because the requisite "[p]robability

of success is inversely proportional to the degree of irreparable injury evidenced,"

Cuomo, 772 F.2d at 974, a "substantial case on the merits" may suffice if "the other

three factors strongly favor interim relief." WMATA, supra. However, the

- 9 -



"requirement that irreparable injury be 'likely' to occur" is a "stringen[t]" one, and

the "mere possibility" ofsuch harm is insufficient to warrant a stay. Reynolds Metals

Co. v. FERC, 777 F.2d 760, 763 (D.C. Cir. 1985). A party seeking a stay must

therefore "demonstrate that the [irreparable] injury claimed is 'both certain and

great.'" Cuomo, 772 F.2d at 976. The movants here fail to satisfy these standards.

Movants attempt justify a stay on four separate grounds, primarily focusing on

the potential impact of discrete aspects of the Board's decision on different parties.

As we explain below, each ground is insufficient to justify any extraordinary relief,

let alone a stay of the Board's entire determination pending appeal.

I. The $500 Minimum Fee Per Channel or Station (37 C.F.R. 380.3(b)).

DiMA first targets the Board's $500 minimum fee for commercial webcasters,

arguing that the minimum will cause irreparable harm for a small number of

businesses (e.g., RealNetworks, Pandora, Yahoo, and Live365), and that DiMA is

likely to succeed in establishing that the minimum is arbitrary and capricious. Mot.

at 3-4, 11-13. Neither claim is correct. DiMA is not likely to succeed in showing the

Board acted arbitrarily or capriciously in adopting this minimum because DiMA, like

otherwebcasters, failed to oppose or present evidence challenging SoundExchange's

proposal for a $500 minimum fee per channel or station. Furthermore, DiMA's claim

to irreparable harm appears contrived, and is predicated on an interpretation of

regulatory ambiguity that the purportedly affected companies themselves disavow.

- 10 -



A. DiMA asserts that the Board acted arbitrarily and capriciously because

it "did not consider any ofthe[] factors" identified in evidence DiMA now submits

on appeal (e.g., SA 17-50) and in legal contentions never advanced timely before the

Board. Mot. 11-12. This very claim underscores the weakness ofDiMA's position.

The rules governing the proceedings below make clear that "[a] party waives any

objection to a provision in the [Board's] determination unless the provision conflicts

with a proposed finding of fact or conclusion of law filed by the party." 37 C.P.R.

351.l4(b). This reflects the policy determination that parties who wish to dispute

proposed rates and terms must submit evidence and arguments to justify such

opposition, thereby allowing their adversaries to further support the disputed

proposals and permitting the Board to resolve any such dispute on a robust record.

Parties that fail to challenge proposed rates and terms timely therefore are understood

to acquiesce to such proposals. Indeed, such acquiescence itself suggests that the

unopposed terms reflect those that would have been negotiated in the marketplace.

DiMA and its member companies never filed proposed findings challenging

the minimum proposed by SoundExchange and adopted by the Board. See pp. 6-8,

supra. While DiMA objected to the minimum in its motion for rehearing of the

Board's decision (App. Tab 10 at 1-6), it had ample notice and opportunity to do so

long before the rehearing stage. Its belated opposition thus does not reflect an

"exceptional" circumstance that might warrant rehearing. 17 U.S.C. 803(c)(2)(A).

- 11 -



As the Board explained, a party may not seek rehearing based on "a new theory or

evidence after trial is concluded," and the failure to raise such issues seasonably in

proposed findings and conclusions waives any objection to the Board's determination

on such matters. Rehearing Order at 2-3; cf. Exxon Corp. v. FERC, 114 F.3d 1252,

1260 (D.C. Cir. 1997) (agency need not consider matters raised for first time at

rehearing). In light ofits omissions, DiMA has no substantial likelihood of showing

the Board's adoption of an unopposed minimum fee to be arbitrary or capricious.

B. Moreover, the Board's decision did not even resolve the issue that DiMA

claims will cause irreparable harm to certain of its members, because DiMA did not

present this issue for resolution. DiMA tries to identify such harm by proffering a

controversial interpretation ofambiguity in the minimum rate that might, if adopted,

result in substantial monetary costs to RealNetworks, Pandora, and Yahoo. Claiming

that "SoundExchange has taken the position that each of the hundreds of thousands

(or even millions)" ofthe individually-tailored programs offered by these companies

constitutes a separate "'station' or 'channel'" triggering a $500 minimum fee, DiMA

asserts that these companies face "hundreds of millions of dollars" of liability

"[ujnder that position." Mot. at 3 (emphasis added). Yet RealNetworks, Pandora,

and Yahoo make clear that they disagree with that reading of"station" or "channel,"

SA 22 n.l, 33-34 n.3, 42-43 n.3, and the Board itself did not address it. DiMA's

claim is, at best, a claim that these companies might have to litigate such a purported

- 12 -



dispute in some future litigation. But because the Board itself did not opine on this

matter, the mere potential ambiguity in its order does not make DiMA's proffered

injury sufficiently certain to justify a stay. See Wisconsin Gas Co. v. FERC, 758 F.2d

669,674 (D.C. Cir. 1985) ("Bare allegations ofwhat is likely to occur are ofno value

since the court must decide whether the harm will in fact occur.").

Furthermore, the newly submitted evidence that DiMA filed in this Court raises

the possibility that the type of audio programming tailored to individual users upon

which DiMA relies may not even be subject to statutory royalties set by the Board's

order. Instead, such programming may be determined to constitute "interactive

services" that transmit audio programming "specially created for the recipient," and

are outside the scope of the statutory license. See 17 U.S.C. ll4(d)(2)(A)(i), G)(7);

see also n.l, suprat' The proper resolution of this question would require an

evidentiary record that would more fully reveal the nature of such services to order

to assess whether they are, in fact, "interactive." But DiMA never presented such

~/ DiMA's new evidence shows that more than 99% of Yahoo's purported
"channels" or "stations" represent music programming that Yahoo specially creates
for users based on each user's ongoing input to Yahoo. See SA 31 n.3, 32-33 ~~ 8,
10. Pandora's fear of being charged for an immense number of "channels" or
"stations" similarly stems from its transmission of programming generated from
ongoing user feedback used "to decide what to play" for a particular user. See SA 39­
40,42-43 & n.3; Chris Emery, "They Want to Get Inside Your Head," L.A. Times 12
(Dec. 20, 2006) (interviewing Pandora's founder). And, while RealNetworks'
evidence is less clear, at least a majority ofits purported "channels" or "stations" also
appears to result from programming specially tailored to each user. SA 19-20.

- 13 -



evidence to the Board, making such an inquiry impossible on review.

The carefully worded declarations from RealNetworks, Pandora, and Yahoo

thus merely assert that they would be forced to reduce service or shut down ifforced

to pay the minimum fee "as [purportedly] construed by SoundExchange." SA24, 35,

43. This speculative harm is insufficient to warrant a stay.

Live365 is less tentative in its claim ofharm, asserting that it will have to shut

down operations on July 15, 2007, without a stay of the $500 minimum fee "per

channel or station." SA 46 , 7, 50; see SA 44-47 .~.! Yet this asserted certainty makes

even more inexplicable the failure ofDiMA-and Live365 itself(see F.D. at 1-2)-to

contest the proposed minimum 'before the Board. DiMA previously proposed a

minimum royalty fee for 2003-2004 based on a $500 minimum "per channel or

station" (see pp. 3-4, supra), and presumably had some idea of the meaning of those

terms in order to assess whether the $2500 cap in its earlier proposal would be

triggered. Because DiMA acknowledged SoundExchange's proposed $500 per-

~/ This assertion in itself is dubious. Live365 notes that the $500 annual
minimum fee is triggered for each station once it broadcasts for one day in a year. SA
49' 14. Consequently, Live365's claimed need to shut down mid-year on July 15,
2007 would have little or no effect on its 2007 fee liability, and no effect on its 2006
fee. Any such liabilities are already a sunk costs, and presumably would not affect
Live365's on-going operational decisions through 2007. Similarly, whether or not
Live365 has the funds to pay that liability when it comes due implicates a cash-flow
issue that would not itselfappear to require an operational shut-down on July 15. Cf.
F.D. 89-91, 116 (adopting late payment fees at 37 C.F.R. 380.4(e)).

- 14 -



channel minimum and failed to oppose it below (pp. 7-8, supra), it has not shown a

substantial likelihood of success warranting a stay.

C. In any event, any injury from the minimum rate in 37 C.F.R. 380.3(b)

cannot justify a stay of the Board's entire order promulgating 37 C.F.R. Part 380.

The public interest strongly favors implementation ofthese important regulations that

govern statutory royalties as well as the royalty collection and distribution process,

and movants here concede that they "are prepared to pay the * * * pre-existing

minimum administrative fees" (capped at $2500) pending appeal. Mot. at 19-20.

Thus, ifa stay is deemed appropriate with respect to the minimum fee, the stay should

be limited to section 380.3(b) and should require the ongoing payment of the

minimum fees in effect prior to the Board's final determination.

II. Small Commercial Webcasters.

A. Movants' claim to a stay premised on harm to small commercial webcasters

is similarly insufficient. These entities claim to be unable to pay a per-performance

royalty, and argue that the Board's rejection ofa revenue-based fee was erroneously

based on a mischaracterization of their written testimony. See Mot. at 4-5, 13-14.

This contention ignores the Board's actual rationale for a per-performance royalty fee

(F.D. 21-26), and has no reasonable likelihood of success on the merits.

The small webcasters effectively present a straw-man argument on the merits

to support their request for a stay, arguing that the Board arbitrarily "focused entirely

- 15 -



on [a] single footnote" in their submission in rejecting a revenue-based fee. Mot. 13.

In summarizing the parties' positions (F.D. 18-21), the Board did observe that small

webcasters apparently were "unconcerned with the actual structure ofthe fee," except

to the extent that a revenue-based fee would protect them from market discipline by

ensuring that their costs would not exceed their revenues. See F.D. 20 & n.8. The

Board, however, did not reject revenue-based royalty fees on this ground.

It instead relied on five considerations, all of which the small webcasters

ignore. Compare F.D. 21-26 with Mot. at 13-14. First, the Board concluded that a

per-performance metric, unlike a revenue-based fee, "'is directly tied to the nature of

the [performance] right being licensed'" and, thus, closely corresponds to the

"'intrinsic value of the licensed property. '" F.D. 21-22. Second, a performance­

based fee is most consistent with the notion (agreed to by experts from both sides)

that royalty "payments should increase in direct proportion to usage." F.D. 24. A

revenue-based fee, in contrast, could force copyright owners to permit extensive use

of their property without adequate compensation where a webcaster's low revenue

(and, thus, low royalty payment) reflects poor "managerial acumen" or other factors

completely "unrelated to music use." F.D.25. Third, fees based on revenue present

complex "measurement difficulties" because such fees would require each webcaster

to determine what portion of its revenues are attributable to copyrighted music as

opposed to non-music programming. F.D.22. Similarly, a revenue-based formula

- 16 -



would require a "clear definition of revenue" from statutory licensing, and no such

definition was apparent. F.D. 23. And, finally, a revenue-based fee would likely

produce substantial difficulties for auditing and enforcing royalty compliance, and

result in complicated disputes over financial accounting. Such problems are avoided

with fees based on a "relatively straightforward" application of data concerning the

actual use of copyrighted sound recordings-information "already required to be

produced by" webcasters under existing record-keeping regulations. F.D. 24; cf. pp.

4-6 & n.3, supra (discussing record-keeping regulations).

The small webcasters never confront these five reasons that the Board

identified as the "factors [supporting its] per-performace usage fee structure." F.D.

21, 26, and make no attempt to show that these rationales reflect arbitrary and

capricious agency action. Consequently, based on their arguments presented in the

stay motion, small webcasters have shown no substantial likelihood ofsuccess on the

merits warranting a stay..2/

B. Moreover, even ifa sufficient likelihood of success were shown, any harm

allegedly sustained by small webcasters could not warrant a stay ofthe Board's entire

decision. The harm they claim purportedly results from their transition from a

.2/ We further note that small webcasters cannot properly attack the Board's
decision on the fact that they secured a revenue-based fee through 2005. That fee
structure was imposed by a statute that Congress made clear does not reflect terms
"that would have been negotiated in the marketplace." See n.2, supra.

- 17 -



percentage-of-revenue royalty effective through 2005 under an agreement authorized

by the Small Webcaster Settlement Act (SWSA) (see n.2, supra) to the per­

performance rates adopted by the Board for 2006-2010. See Mot. at 4. But only 39

webcasters will experience this transition, because, as of 2006, only 39 webcasters

paid royalties under that SWSA agreement. See App. Tab 3 at SX 114260. The

impact ofthe Board's order on this narrow class ofwebcasters does not warrant a stay

of the entire order, which serves the important public purpose of establishing

statutory licensing rates and terms for webcasting nationwide. Instead, should this

Court be inclined to grant reliefon the basis ofthe harm claimed by small webcasters,

it should grant a limited stay permitting the 39 webcasters above to continue to pay

revenue-based royalties at the rate specified by their contract with SoundExchange

(reproduced at 67 Fed. Reg. 78,510) pending the outcome of this appeal.

III. National Public Radio.

NPR claims irreparable harm from the Board's decision because it is allegedly

"impossible" for NPR stations to "track, compute, and report its royalties" on the

basis ofAggregate Tuning Hours. Mot. at 15. This contention are patently meritless.

First, NPR stations have been legally required by prior regulations codified by

Congress to measure either ATH or their actual number ofsound performances since

January 2005 (see pp. 4-6 & n.3, supra), and staying the Board's recent royalty

determination will not relieve NPR of this independent legal obligation. Indeed, to

- 18 -



the extent that NPR is harmed at all, that harm would result from the fact that (for

over 2.5 years) some of its stations appear to have failed to comply with mandatory

record-keeping obligations that Congress ratified as an important condition of

statutory licencing. Cf. App. Tab 1 at 324-26, 332 (citing NPR and other testimony).

Equity does not and cannot sanction such conduct.

Second, NPR's own showing demonstrates that it is not "impossible" for NPR

to comply with these mandatory record-keeping requirements. Because a significant

fraction NPR stations can and do measure ATH, see, e.g., Mot. at 5; SA 76, NPR's

argument is, in essence, that many NPR stations do not currently calculate that

information. The 2004 survey of NPR stations that NPR cites merely reflects that

79% of their stations were "unable to provide their station's weekly" ATH on the

survey. SA 79. Nothing suggests that this software-performed task is any more

difficult for NPR than any other of the numerous webcasters that lawfully maintain

records on their use of copyrighted sound recordings. NPR thus cannot satisfy the

stringent standard needed to justify a stay pending appeal.

IV. The Per-Performance Royalty Rates.

Finally, movants argue that the royalty rates established by the Board are

"ruinous" and should be stayed because they do not properly reflect the rate that a

willing buyer and seller would negotiate in the marketplace and, thus, are arbitrary

and capricious. Mot. 16-18. This attack on the merits of the Board's decision is

- 19 -



misplaced, and unaccompanied by any plausible allegation of irreparable harm.

First, the Board's decision carefully discusses the evidence supporting its

royalty calculation, benchmark data from the marketplace, and the Board's resolution

ofconflicting evidentiary assertions. See F.D. 32-48. In light ofthe extensive factual

record in this proceeding, movant's conclusory claims of error ring hollow.

Morever, even if the Board's rates were to be reversed on appeal, movants do

not claim to be unable to recover their overpayments from SoundExchange. Congress

specifically addressed that situation, and provided for prompt reimbursement. See 17

U.S.C. 803(d)(2)(C)(ii). Furthermore, "[r]ecoverab1e monetary loss may constitute

irreparable harm only where the loss threatens the very existence of the movant's

business," Wisconsin Gas Co., 758 F.2d at 674, and plaintiffs have not claimed, much

less shown, that this is so with respect to the per-performance royalty rates

themselves. Their stay motion should accordingly be denied.

CONCLUSION

For the foregoing reasons, this Court should deny a stay pending appeal. In the

event that a stay is entered, it should go no further than providing that, until this

appeal is concluded, (1) no statutory licensee shall be required to pay more than

$2500 for the annual minimum fee imposed by 37 C.F.R. 380.3(b), or (2) small

webcasters may elect to continue to pay the royalties specified their 2002 agreement

with SoundExchange, or both,

- 20-



Respectfully submitted,

June 18, 2007

- 21 -

PETER D. KEISLER
Assistant Attorney General n 't3

SCOTT R. MCINTOS~\f~~
(202) 514-4052 -=1. Ii_

ANTHONY A. YANGc-~:c-",~.....--...
(202) 514-4821
Attorneys, Appellate Staff
Civil Division
Department ofJustice, Room 7248
950 Pennsylvania Avenue, N. W.
Washington, D.C. 20530-0001



ADDENDUM

List of documents from Copyright Royalty Board proceedings cited in

Government's Opposition To [Corrected] Motion for a Stay Pending Appeal, and

reproduced in the Appendix of Exhibits (App.) to SoundExchange's Opposition to

Motion for Stay Pending Appeal:

Tab 1: Proposed Findings of Fact of SoundExchange, Inc. (Dec. 12, 2006)

Tab 3: Services Trial Exhibit 154

Tab 4: Services Trial Exhibit 157

Tab 5: Rate Proposal for SoundExchange, Inc. (Oct. 31, 2005)

Tab 6: Revised Rate Proposal for SoundExchange, Inc. (Sept. 29, 2006)

Tab 7: Proposed Findings ofFact and Conclusions ofLaw ofthe Digital Media
Association and its Member Companies America Online, Inc. and
Yahoo! Inc. (Dec. 12,2006)

Tab 8: Joint Proposed Findings ofFact and Conclusions ofLaw, Submitted by
the Digital Media Association and its Member Companies and Radio
Broadcasters (Dec. 12, 2006)

Tab 9: Reply of the Digital Media Association and its Member Companies to
SoundExchange's Proposed Findings of Fact and Conclusions of Law
(Dec. 15, 2006)

Tab 10: Motion for Rehearing of the Digital Media Association (Mar. 19, 2007)



CERTIFICATE OF SERVICE

I certify that on this 18th day of June, 2007, I caused to be served via Federal

Express or messenger delivery one copy of the foregoing to the following:

William R. Malone
Miller & Van Eaton
1155 Connecticut Avenue, N.W., Suite 1000
Washington, DC 20036
(202) 785-0600
Intercollegiate Broadcast System, Inc.;
Harvard Radio Broadcasting Co., Inc.

William B. Colitre
Royalty Logic, Inc.
21122 Erwin Street
Woodland Hills, CA 91367
(818) 955-8900
Royalty Logic, Inc.

Jonathan S. Massey
Law Office of Jonathan S. Massey
3920 Northhampton Street, N.W.
Washington, DC 20015
(202) 686-0457
Digital Media Ass 'n; National Public Radio

Kenneth L. Steinthal
Weil, Gotshal & Manges, LLP
201 Redwood Shores Parkway
Redwood Shores, CA 94065
(650) 802-3081
Digital Media Ass 'n; National Public Radio

David D. Oxenford, Jr.
Ronald Gary London
David Wright Termaine, LLP
1919 Pennsylvania Avenue, N.W., Suite 200
Washington, DC 20006
(202) 973-4256
AccuRadio, LLC; Digitally Imported, Inc;
Radioio; Radio Paradise, Inc.

Robert S. Schwartz
Constantine Cannon, PC
1627 Eye Street, N.W., 10th Floor
Washington, DC 20006
(202) 204-3508
Collegiate Broadcasters, Inc.

Bruce Gary Joseph
Karyn Kay Ablin
Wiley Rein LLP
1776 K Street, NW, 11th Floor
Washington, DC 20006
(202) 719-7000
National Religious Broadcasters,
Noncommercial Music License Committee

Carter Glasgow Phillips
James P. Young
Raymond Clark Wadlow
Sidley Austin LLP
1501 K Street, N.W.
Washington, DC 20005
National Religious Broadcasters, Music
License Committee; Bonneville Int 'I Corp.;
National Ass 'n ofBroadcasters (intervenor)

Thomas J. Perrelli
David A. Handzo
Paul March Smith
Jenner & Block
601 Thirteenth Street, N.W., Suite 1200 North
Washington, DC 20005
(202) 639-6000
SoundExchange, Inc. (intervenor)


